Vývoj dítěte

Přijde to na svět a neudrží to hlavičku, neumí to prdět a vlastně to jenom tak nehybně čeká, až s tím někdo bude třást. Všichni tomu říkají zázrak, ale přitom v porovnání se štěňaty nebo hříbětem je to poměrně nedodělané. A já už přišla na to proč!


Kvůli rodičům! Nejprve mají 9 měsíční přípravu na to hysterčit. Ať už ohledně toho, zda to kope/nekope, bolí/nebolí a kdesi cosi, tak i ohledně různých seznamů, co do výbavičky (stejně to jednomu přijde moc věcí, koupí půlku a druhou ihned dokupuje v prvním týdnu po porodu) a co do porodnice. Taky mají rodičové šanci získat různé dárečky od pojišťovny, gynekologa atd., kde jsou i informativní letáky, co s pojištěním, kojením a tak.

No a pak capart vyleze a pořád spí. A je to dobře! Ono kdyby to bylo jako hříbě a postavilo se to hned na všechny čtyři a začalo by to pospíchat kamsi kupředu, tak… vůbec si to nedokážu představit. Dítě je, dle mě, nehybné proto, aby se máma naučila ho oblíkat, přebalovat, koupat a mazat (o mazání plánuji samostatný příspěvek, protože množství krémů už si zaslouží vlastní komentář). Hlavičku nedrží hlavně proto, aby odradilo část rodiny a známých ho chovat. Ovšem to se přepočítalo, protože někteří z nich jsou ochotní se překonat, je-li dítě kompaktně zamotáno v zavinovačce.

Včera jsem svou teorii řekla Ondrovi, který se cukal, že dítě nepřebalí (páč kadí) a neoblíkne (páč je malinkaté). Řekla jsem mu řekla, že pokud chce čekat na to, až se začne přetáčet a ideálně batolit někam do pryč, zatímco on mu bude páčit ruku do oblečku… tak se nechal ukecat. A já se pobavila. Jelikož měl obavy o hlavu (možná to nedržení hlavy je jen proto, aby se příroda bavila nad lidskou marností), tak se jal bodýčko oblíkat spodem. Žel zapomněl, že náš vysavač značky Šuhaj má břicho asi tak 2x větší jak hlavu, tudíž se mu bodýčko v půlce jeho banděra tak nějak… jaksi bloklo. V moudré knize jsem četla, že maminy nemají komentovat pokusy otců o oblékání, že nemají řešit, když jsou knoflíky na druhou stranu, něco obráceně atd., ale o bodýčku v půlce břicha tam nepsali… Ondra asi dosáhl vyššího levelu, se kterým v té knize nepočítali. Takže mi nějaká ta rádoby vtipná poznámka na jeho účet uklouzla.

No a já, aby se mi vše ztížilo, tak jsem dostala od doktorky kvůli vobludky zarůstajícím palcům u nohy fáč a polštářky a žlutou vodičku, že mu mám vázat nožky. Bohužel, s těmi aktivně kopat umí a strašně blbě se uvádějí do klidu. Že já na těch LARPech se vyhýbala medikům!! A když jsem se nevyhýbala, tak jsem viděla, jak to hráčům po 5 minutách povoluje a odpadá… Přikládám fotku, jak mu to zavázala zdravotní sestřička (abyste ho mohli litovat), moje výtvory nejsou na sociální síti prezentovatelné.

Plus přikládám foto domácí sociálky, která, jakmile Fanda řve, je nablízku a háží po mně vyčítavé pohledy... marně.



Komentáře

Oblíbené příspěvky